środa, 17 czerwca 2015

Szybkie curry z bakłażanem



O co chodzi z tym soleniem bakłażana? Nie robię tego i wcale nie jest gorzki. A do curry, jak to, pasuje idealnie. Może być z papryką, cebulą, kurczakiem lub czymś innym. Ważna jest dobra pasta curry i sos rybny. Jeśli macie trawę cytrynową, koniecznie ją dodajcie (podobno dobrze się mrozi, nie trzeba zużywać całego opakowania). Do tego oczywiście ryż, najlepiej jaśminowy. A, jeszcze uwaga dotycząca podawania - najlepiej ryż zaserwować w jednej miseczce a curry w drugiej i zaopatrzyć współjedzących w łyżkę. Niech nabierają sobie curry mieszając z ryżem. Inaczej, gdy podamy jedno i drugie na talerzu zrobi się nieapetyczna, mokrawa papka. A coś co jest tak dobre nie może wywoływać obrzydzenia wyglądem.

Składniki:


  • 2 łyżki zielonej pasty curry
  • 2 puszki mleka kokosowego
  • 70 dg piersi kurczaka
  • 2 zielone papryki
  • spory bakłażan
  • sos rybny
  • cukier
Przygotowanie:

  1. Pokroiłem kurczaka, zieloną paprykę i bakłażana (w niedbałą kostkę). 
  2. Na patelni podsmażyłem pastę curry z połową puszki mleka kokosowego.
  3. Dodałem resztę mleka kokosowego, łyżeczkę cukru i sos rybny do smaku (odpowiednio słonego)
  4. Dodałem pozostałe składniki.
  5. Dusiłem 15 minut.
  6. Podałem z ryżem.
No to smacznego curry!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jeśli komentujesz jako "anonimowy" podpisz się jakoś, żebym wiedział jak się do Ciebie zwrócić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...