niedziela, 11 września 2011

Ryba z boczkiem i rozmarynem



Uwielbiam ryby, ale wiem, że nie wszyscy tak mają. Przepis ten dedykuję typom mięsnym, którym wędzony boczek w daniu z dorsza czy mintaja da poczucie wieprzowego bezpieczeństwa. Oprócz dobrej jakości wędzonki istotny jest tu świeży rozmaryn - przygotujcie się na zużycie połowy hipermarketowej doniczki. Efekt wart jest inwestycji, bo ryba wychodzi delikatna i dzięki wędzonce nie wysusza się. No i jest baaardzo boczkowa...


Ryba z boczkiem i rozmarynem


Składniki:
  • 4 filety z mintaja, morszczuka, dorsza - właściwie z dowolnej nie tłustej białej ryby,
  • boczek w plastrach - mniej więcej 3 plastry na filet,
  • 6 gałązek rozmarynu - gałązki są różne. 4 z nich służą do położenia na filetach, więc jeśli gałązka jest zbyt rozrośnięta spokojnie możecie podzielić ją, by obsłużyła dwa kawałki ryby,
  • sól,
  • oliwa - u mnie rozmarynowa. Oczywiście nie warto takiej kupować specjalnie dla tego dania.

Przygotowanie:
  1. Igiełki z dwóch gałązek rozmarynu posiekałem i połączyłem w miseczce z 3 łyżkami oliwy i połową łyżeczki soli. 
  2. Natarłem filety mieszanką.
  3. Położyłem każdy z filetów na trzech, czterech plastrach boczku (boczek prostopadle do ryby). Owinąłem filety.
  4. Na każdym filecie położyłem po gałązce rozmarynu.
  5. Piekłem na wysmarowanej oliwą blasze 10 minut w temperaturze 220 stopni.

Dużo tłuszczu, wiem. Pretensje do Jamiego Olivera i jego książki Każdy umie gotować :) 

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ryby, także bez mięsnch wspomagaczy, ale z tym boczkiem też nieźle wygląda i pewnie wspaniale smakuje. Ryby z boczkiem chyyba nigdy nie robiłam, jedynie z szynką parmeńską, więc pewnie kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie aromatyczna kompozycja po prostu musi być świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu wypróbować rybę z szynką. Choć wydaje mi się to dość odważnym połączeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Hania-Kasia
    Było pyszne :)

    @lashqueen
    Pierwszy raz robiłem z boczkiem. Pyszne, ale raz na jakiś czas...

    @Doctor
    Boczkowa ryba po prostu :)

    @Grace
    Boczek widywałem często w przepisach na suche ryby, ale faktycznie jest to odważne, bo smak ryby zostaje bardzo osłabiony.

    @elżunia
    wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jeśli komentujesz jako "anonimowy" podpisz się jakoś, żebym wiedział jak się do Ciebie zwrócić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...