piątek, 26 lipca 2013

Łosoś z imbirem i przyprawą pięć smaków



Tu znowu, jak w przypadku niedawnego kurczaka z batatami i melonem, przyda się blender. Dzięki niemu łososia z imbirem i przyprawą pięć smaków można przygotować szybko i bez większego wysiłku. Robiłem go na patelni, dlatego ułożyłem go skórą do dołu. Gdybym użył piekarnika, pewnie zastosowałbym się do przepisu Jamiego Olivera z książki 30 minut w kuchni, na którym się opierałem i ułożyłbym rybę odwrotnie, tak, aby skórka stała się chrupiąca. Jeszcze dwie moje modyfikacje – dodałem kurkumę, aby całość była mniej bura i zdrowsza (kurkuma jest wszystkolecząca) oraz użyłem ciemnego sosu sojowego, ponieważ łosoś lubi słodycz. Z ilością sosu sojowego i przyprawy pięć smaków trzeba bardzo uważać, żeby ta aromatyczna papka, w której będzie dusić się ryba, nie była zbyt intensywna.


Łosoś z imbirem i przyprawą pięć smaków

Składniki:
  1. pół kilo filetu łososia ze skórą (lub bez)
  2. kawałek świeżego imbiru wielkości kciuka
  3. 2 ząbki czosnku
  4. 1 czerwona cebula
  5. papryczka chilli
  6. łyżka ciemnego sosu sojowego
  7. łyżka kurkumy
  8. łyżeczka przypray pięć smaków
  9. sok z dwóch limonek lub jednej większej cytryny
  10. olej


Przygotowanie:
  • Posiekałem imbir, papryczkę, cebulę i czosnek.
  • Do naczynia odopowiedniego do miksowania dodałem oprócz powyższych ciemny sos sojowy, sok z limonek, kurkumę i przyprawę pięć smaków.
  • Całość zmiksowałem.
  • Łososia podsmażyłem przez 3 minuty z obu stron na oleju.
  • Oblałem łososia wszystkim, co zmiksowałem i całość dusiłem przez 15 minut.
  • Podałem z ryżem i podsmażonym szpinakiem z kiełkami

8 komentarzy:

  1. Wspaniale, aromatyczne danie. Pozarlabym teraz, zaraz!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne połączenie smaków:) łosoś prezentuje się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe połączenie, moim zdaniem takie przyprawy pasowałyby też do steka z tuńczyka, jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak najbardziej. To bardzo aromatyczna pasta.

      Usuń
  4. Lubię takie eksperymenty. Tym bardziej, jeśli szybko da się coś takiego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak łosoś, to coś dla mnie, uwielbiam ryby :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I do not even understand how I stopped up right here, however I believed this publish was
    once great. I do not understand who you're but certainly you are going to
    a well-known blogger for those who are not already.
    Cheers!

    Also visit my webpage; id=4421077427242744&languageId=4000

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie, łosoś to wspaniała ryba,.Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jeśli komentujesz jako "anonimowy" podpisz się jakoś, żebym wiedział jak się do Ciebie zwrócić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...