poniedziałek, 16 maja 2011

Szybki deser - rabarbar pod kruszonką



Dzisiaj szybki deser, którego przygotowanie (razem z pieczeniem) zajmuje około 25 minut.


Rabarbar pod kruszonką



Składniki (4 porcje):
  • 4 łodygi rabarbaru
  • 100 g cukru + 1 łyżka
  • 100 g mąki
  • 150 g margaryny
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • szczypta cynamonu

Przygotowanie:
  1. Rabarbar umyłem, obrałem i pokroiłem w plastry.
  2. Wrzuciłem do garnka i dusiłem około pięciu minut z łyżką cukru i szczyptą cynamonu.
  3. Z mąki, cukru, cukru wanilinowego i margaryny szybko zagniotłem kruszonkę.
  4. Foremki wysmarowałem margaryną i obsypałem mąką.
  5. Rozdzieliłem rabarbar po równo do każdej foremki i przykryłem kruszonką.
  6. Piekłem 15 minut w temperaturze 200 stopni.
  7. Posypałem płatkami migdałów, żeby ładnie wyglądało na zdjęciu.

Kruszonki można przygotować więcej i zamrozić. Będzie na kolejny deser - ze śliwek, jabłek, wiśni czy innych owoców.

11 komentarzy:

  1. Widząc takie pyszności aż się uśmiecham do monitora :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze że mam rabarbar w ogrodzie ale jeszcze nic z nim w tym roku nie zdziałałam:P twój deser strasznie kusi! kocham to połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie witam.Wczoraj zrobiłam sobie podobny deser z truskawkami,była to podzielona porcja z normalnej receptury,ale jak na jedną osobę to i tak za dużo.Nie wpadłam na pomysł z zamrożeniem kruszonki,super rozwiązanie na przyszłość......Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pyszne kokilki:) tez chce takie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Normalnie jedno wielkie mniam!
    Chyba zacznę się niedługo włamywać do niektórych kuchni przez monitor...
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poproszę takie na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  7. o mammma! ja też, ja też chcę taki poranek!

    OdpowiedzUsuń
  8. o mniam. pysznie wygląda i wyobrażam sobie ten smak i zapach. Kapitalne zdjęcia.
    Dziękuję za wizytę na moim blogu!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak, rabarbar i kruszonki to jest TO :) Bardzo apetyczna fotka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczami się je :) Pysznie i rabarbarowo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha! zdecydowanie za rzadko wykorzystuje w kuchni rabarbar. Zjadłabym teraz taki deser :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jeśli komentujesz jako "anonimowy" podpisz się jakoś, żebym wiedział jak się do Ciebie zwrócić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...