sobota, 23 kwietnia 2011

Risotto z grzybami i boczkiem



Zacząłem testować książkę Billa Grangera Nakarm mnie. Na razie jest nieźle. Mogę polecić grzybowe risotto z wędzonym boczkiem:



Risotto z grzybami i boczkiem


Składniki:
  • 25 g suszonych grzybów
  • litr bulionu (użyłem eko-kostki bez glutaminianu sodu)
  • łyżka oliwy (w oryginale oprócz oliwy jest jeszcze 30 g masła. Jeśli go dodacie risotto będzie na pewno bliższe włoskiemu oryginałowi)
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • 100 g wędzonego boczku
  • 250 g ryżu arborio
  • 80 ml białego wina (spokojnie można dać więcej)
  • 2 garście posiekanej rukoli
  • parmezan
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Namoczyłem grzyby w 100 ml ciepłej wody.
  2. Przygotowałem bulion i dolałem do niego wodę z namaczania grzybów.
  3. Same grzyby posiekałem.
  4. Przez pięć minut smażyłem na oliwie posiekaną cebulę.
  5. Dodałem czosnek i boczek. Smażyłem kolejne pięć minut.
  6. Wsypałem ryż, przemieszałem i dodałem wino.
  7. Po odparowaniu wina dodałem część bulionu. Zamieszałem.
  8. Gotowałem 20 minut co jakiś czas dolewając bulion i mieszając (oryginale trzeba mieszać "nieustannie". Przyznam, że mi się nie chciało)
  9. Ciepłe risotto posypałem parmezanem i przemieszałem z rukolą. Dodałem pieprz i sól. Pozwoliłem przez parę minut by smaki się połączyły.

Wyszło z tego bure, ale smaczne risotto. Gdybym miał je robić jeszcze raz zrezygnowałbym z rukoli, z której w tym daniu uwolniła się niezbyt przyjemna gorycz. Myślę, że można by ją zastąpić świeżym szpinakiem dodanym dosłownie minutę przed końcem gotowania lub posiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jeśli komentujesz jako "anonimowy" podpisz się jakoś, żebym wiedział jak się do Ciebie zwrócić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...