środa, 20 kwietnia 2011

Potrawka z kurczaka w białym winie



W ramach akcji "podaj dalej" Jamiego Oliviera nauczyłem się kolejnego przepisu z książki Każdy może gotować, aby się nim tutaj podzielić. Tę prostą potrawkę z kurczaka można przygotować w 10 minut, później należy jedynie czekać aż się ugotuje.


Potrawka z kurczaka w białym winie


Danie jest jednym z czterech wariantów potrawki Oliviera. Bazę każdego stanowią:
  • 2 łodygi selera naciowego (nie do zastąpienia przez korzeniowy)
  • 2 średnie cebule
  • 2 marchewki
  • czubata łyżka mąki
  • puszka krojonych pomidorów
  • oliwa
  • sól i pieprz

Żeby baza zamieniła się w potrawkę potrzebne są: mięso, zioła i alkohol. Z czterech wariantów - wołowego, jagnięcego, wieprzowego i drobiowego - wybrałem ostatni.

 
Składniki:
  • łyżeczka suszonego tymianku (w oryginale 3 gałązki świeżego. Nie próbowałem jeszcze tymianku w doniczce, ale mam nadzieję że różnica miedzy świeżym a suszonym nie jest tak duża, jak w przypadku innych znanych mi ziół)
  • 500 g piersi kurczaka (w oryginale filety z udek, ale ich nie lubię)
  • ok. 350 ml białego wina (w oryginale pół litra. Polecam dolać mniej i podlewać w miarę potrzeby. Mnie wystarczyło jedynie pół butelki argentyńskiego wina za 8 zł, importowanego przez jeden z hipermarketów)

Potrawkę robiłem tak:
  1. dosyć niedbale pokroiłem cebule, marchewki i seler naciowy.
  2. smażyłem je przez 8 minut na oliwie.
  3. dodałem tymianek, mięso, łyżkę mąki, pomidory i wino (czyli wszystko co zostało). Jamie nie podsmażał mięsa, więc też tego nie robiłem.
  4. doprawiłem solą (pół łyżeczki) i pieprzem
  5. gotowałem na małym ogniu godzinę co jakiś czas mieszając.
  6. podałem z ryżem i pozostałym winem (całkiem pijalne było!)


No i mam kolejne danie do gotowania na co dzień...

5 komentarzy:

  1. Skusiłabym się na takie danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmniam! Wygląda bardzo apetycznie! Zrobiłabym bez marchewki, bo nie lubię, ale super danie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi i mojemu Facetowi przypadła do gustu mielona wołowina, smażona z marchewką, selerem naciowym i czerwoną cebulą z książki "30 Minut w kuchni" Jamiego. Robiąc to danie podchodzilismy do niego scpetycznie (pewnie raz spróbujemy i na tym się skończy) ale okazało się genialne i właśnie znów je robimy. Polecam gorąco! A przepis na tego kurczaka na pewno też wykorzystam, w końcu zostało mi trochę selera naciowego z dzisiejszego gotowania :) Pozdrawiam!
    ania wawa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Jeśli komentujesz jako "anonimowy" podpisz się jakoś, żebym wiedział jak się do Ciebie zwrócić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...